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arts management/arts management(02)

F.L.F.Lee (2009). Cultural discount of cinematic achievement: the academy awards and U.S. movies’ East Asian box office

Francis L. F. Lee (2009). Cultural discount of cinematic achievement: the academy awards and U.S. movies’ East Asian box office, J Cult Econ, 33, 239–263.

 

발견점

 

 


 

 

1 Introduction

 

2 Cultural discount and U.S. movies’ foreign box office

 

3 The Academy Awards as indicators of cinematic qualities and achievement

 

어워드 수상은 상영 막바지에 이루어져 실제 흥행에 효과가 적긴 하다.

그럼에도 어워드 변수를 넣어서 영화의 경제적 측면을 살펴보는 연구가 많다.

 

H1 U.S. movies’ performance in the Academy Awards is positively related to
their box office receipts in East Asian countries.

미국에서 흥행 / 아시아에서 흥행한 작품에서 어워드 수상이 영향을 미쳤는지 확인

(부분 지지: 어워드 수상작이 항상 흥행한 것은 아니다.)


H2 The relationship posited in H1 should be applicable to movies with theatrical
release ended before the announcement of the Academy Award nominations.

어워드의 시점이 흥행에 영향을 주었는지?

(지지:

 

4 Cultural specificities of cinematic qualities and achievement

 

H3 The relationship between drama awards and U.S. movies’ box office receipts
in East Asia would be less positive than the relationship between non-drama awards
and U.S. movies’ box office receipts.

드라마/논드라마 사이에서 어워드 효과에 차이가 있는지

(지지: 논드라마에서 어워드 노미네이션, 수상은 수익에 정의 영향)

 

H4 The relationship between drama awards and U.S. movies’ East Asian box
office receipts would be less positive in countries more culturally distant from the
U.S., whereas the same phenomenon would not apply to non-drama awards.

문화적 할인이 있는 곳에서 드라마와 수익 간의 관계가 약한지

(지지: 약하다)

 

*참고

문화적 할인과 관련된 문헌

Hofstede, G. (1980). Culture’s consequences: International differences in work-related values. Thousand
Oaks: Sage.

Kogut, B., & Singh, H. (1988). The effect of national culture on the choice of entry mode. Journal of
International Business Studies, 19(3), 411–432.

이 문헌은 문화적 할인을 4가지 차원(power distance / uncertainty avoidance / individualism versus
collectivism / masculinity versus femininity)으로 확인

 

 

5 Data and method

 

6 Analysis and results

 

6.1 Preliminary analysis: the drama–non-drama award distinction

 

6.2 Relationship between academy awards and East Asian box office

 

6.3 Cultural distance and ‘‘award effects’’

 

6.4 Analysis taking distributor selection biases into account

 

7 Discussion