Digital Engagement Framework 디지털 업무 개념틀
The Digital engagement framework helps you identify the value creation opportunities of digital engagement for your organisation and develop the strategies, processes and technologies to structurally engage your audience to maximize your co-created value.
디지털 업무 개념틀은 조직의 디지털 업무에 있어 가치를 창조할 기회를 찾아낸다. 그리고 구조적으로 고객을 개입시켜 고객과의 상호창조적 가치를 향상시키는 전략과 과정, 기술을 발전시킨다.
Step 1: Value and co-creation
Long-term customer engagement only happens when the value creation is mutually beneficial and – ideally – creates a little something extra. We call this the mathematics of digital engagement, where one and one should add up to more than two.
충성고객을 확보하는 것은 가치 창조가 상호에게 이득이 있을 때에만 일어난다. 이상적으로는 여기에 약간의 다른 무언가가 있다. 이는 디지털 업무의 수학이라는 것으로 1+1이 2 이상이라는 것이다.
The value creation model supports you to do the math. It helps you define the little something extra you want to create and the contribution from your organization and your audience to this value creation.
가치 창조 모델은 수학과 비슷하다. 가치 창조 모델은 만들어내고자하는 약간의 차이를 결정하고 조직과 고객의 차원에서 이런 가치 창조의 차원으로 나아가게 한다.
Step 2: Reach and engage your customers
Customer engagement is a process. It starts when you first connect with your audience – usually far away from your own organization’s channels – and reaches its pinnacle when the envisioned value is created.
충성고객 확보는 하나의 과정이다. 이는 처음 고객에게 닿을 때 시작된다. 보통 조직의 채널과 별개로 가치가 창조될 때 절정에 달하게 된다.
The engagement phases framework helps you to develop the activities needed to take your audience from merely reached to sustainably engaged. It helps you select the right channels, develop a content strategy and ultimately activate your audience to become value creating brand advocates.
업무 단계 개념틀은 고객과 그저 접촉하는 것에서 충성하게 되는 데까지 이어지는데 필요한 활동을 발전시킬 수 있게 한다. 업무 단계 개념틀은 올바른 채널을 선택하고 콘텐츠 전략을 발전시키며 궁극적으로 고객이 가치를 창조하고 브랜드의 지지자가 되도록 한다.
Step 3: Strategies, technologies and processes
Digital engagement is an exercise that transforms organizations. To be successful, you’ll need the strategies, technologies and processes in place to structurally engage your customers to co-create value.
디지털 업무는 조직을 바꾸는 하나의 연습이다. 이것이 성공하기 위해선 고객과 가치를 함께 창조하도록 하는 구조적인 전략, 기술, 과정이 필요하다.
The Digital Engagement Framework brings together the value exchange model, engagement phases framework and another 5 key elements to help you develop a full digital engagement strategy for your organization.
디지털 업무 개념틀은 가치 교환 모델, 업무 단계 개념틀을 함께 사용해 5개의 주요 요소로 조직이 디지털 업무 전략을 발전시키는 것을 돕는다.
*미술관 평가 모델 문헌을 보다가 알게되었는데 사업의 구상과 평가에서 활용할 수 있을 것 같다. 이런 캔버스형 모델도 많이 있는 것 같은데(비즈니스 캔버스 등) 사례연구에는 활용할 수 있을 것 같다.
출처: Jasper Visser & Jim Richardson
digitalengagementframework.com/digenfra3/
.